Samenvatting: De kracht van platformstrategie.

Op 17 mei wordt het eerste exemplaar van het boek De kracht van platformstrategie: het is buigen of barsten uitgereikt aan Ronald van Zetten (Frendz) en Kenneth Fontijn Directeur Benelux van Zalando. Het boek is te koop via de normale online en fysieke boekhandelaren. Hierbij een korte samenvatting: samenvatting De kracht van Platformstrategie

Lees verder

Bol.com verscherpt de concurrentiestrijd

Bol.com voert gratis thuislevering in voor aankopen onder de 20.00, daarnaast vergroot het ook haar marktplaats voor (web)winkels. Nu al verkopen 16.000 winkels via de Bolplaza en dit aantal zal flink worden vergroot. Hiermede wordt de concurrentie met de winkelstraat vergroot, en dit is nog maar het begin van de disruptie door de platformstrategie (Daniel […]

Lees verder

Internetverkopen groeiden in 2016 sterk

De online verkopen groeiden in 2016 sterk. De groei bedroeg ruim 20%, terwijl winkels een daling lieten zien van 1%. In totaal groeide de detailhandelsomzet met 4%. Deze groei leidde ook tot toenemende (online) marktaandelen in speelgoed, mode, schoenen en vooral consumentenelektronica. De berichten van Coolblue en Bol.com over de sterk toegenomen omzetten (Coolblue groeide […]

Lees verder

Pagina 1 van 1612345...10...Minst recente »