Leerstoel eMarketing

De leerstoel eMarketing&Distance selling is opgericht in 1999 om de toepassingsmogelijkheden van Informatietechnologie op marketing te onderzoeken. In eerste instantie waren dat vooral informatiesystemen en telecommunicatie, maar al vrij snel werd internet een belangrijk aandachtsgebied. Naast onderzoeken worden ook colleges gegevens aan batchelors- en masterstudenten. Sinds de oprichting is Cor Molenaar verbonden aan de leerstoel als Buitengewoon Hoogleraar. Het betreft een 0.2 aanstelling (gemiddeld 1 dag in de week). De leerstoel is onderdeel van de Rotterdam School of Management, RSM/ErasmusUniversiteit, te Rotterdam. De sponsors van de leerstoel zijn bedrijven die actief zijn in het benoemde vakgebied;

Cap Gemini, GFK Retail&Technology, Danone, Wehkamp, Blokker en Fespa Nederland zijn sponsoren en initiëren onderzoek. Alle onderzoeken zijn onafhankelijk en op wetenschappelijke basis. De onderliggende basis waarden worden altijd gedeeld met de opdrachtgever evenals de conclusies.
Ieder jaar worden er door studenten onderzoeken gehouden die worden gepresenteerd tijdens een openbaar college of tijdens een bijeenkomst. Via deze site wordt men op de hoogte gehouden.