De zomerperiode indicatief voor veranderingen in de retail!

De zomerperiode was toch nog spectaculair voor de retail! Tijdens de vakantieperiode is het komkommertijd voor de media, waardoor kleine ontwikkelingen groot worden uitgemeten. De laatste weken kwam de retail volop in het nieuws door de aankondigen van uitbreidingen van outlet centra en de problemen van winkelbedrijven. Rosada wil met 50% uitbreiden, Batavia stad verdubbelen, […]

Lees verder

Nieuw koopgedrag in eerste kwartaal 2014

  De afgelopen jaren was er een sterke groei van de internetverkopen ten koste van winkelverkopen. Eerst waren er de “pure players”, internet winkels, daarna kwam dual channel, waarbij een internetsite naast een fysieke winkel kwam, waarmee bestaande winkels ook via internet gingen verkopen. Internet had een kannibaliserend effect op winkelverkopen en door de dual […]

Lees verder

Zitten winkels niet in een oude (financiering)structuur?

De problemen in de retail zijn niet alleen de problemen van winkels. Natuurlijk er is recessie, de sterk groeiende omzetten via internet en een verandering in het koopgedrag doordat klanten, door internet, beter geïnformeerd zijn dan ooit. Dit leidt tot een verschuiving van omzetten van fysieke winkels naar internetaanbieders, maar ook tot een erosie van […]

Lees verder