Tesco past strategie aan

Ook Tesco past zijn strategie aan als antwoord op tegenvallende resultaten. geen nieuwe hypermarkten meer maar kleinere convenience winkels. Non food vooral via internet en ophalen in de winkel, click en collect. Dit past helemaal in mijn visie op de toekomst van Retail! Food dichter bij de mensen (lokale centra, convenience stores) en internet bestellen […]

Lees verder

Hoe kopen belgen?

Belgen kopen anders en het aanbod aan winkels wijkt af van Nederland. Maar toch verandert dit ook, baanwinkels staan onder druk en winkelcentra rukken op. Het toekomstig retaillandschap van België en Nederland gaan meer op elkaar lijken. Lees het rapport over winkelgedrag Belgen van business school De Vlerick uit Gent.

Lees verder

Onderzoeken tonen aan, de strijd in retail is pas begonnen

De strijd in retail is pas begonnen. verschillende onderzoeken van CBS, Thuiswinkel.org ABN-AMRO en bijvoorbeeld PWC laten een duidelijke trend zien. internetverkopen zullen nog sterk stijgen, maar ook internationale ontwikkelingen zullen een grote invloed krijgen op het aanbod in Nederland en het gedrag van klanten. Ik heb de rapporten en ontwikkelingen eens kort samengevat in […]

Lees verder

Marketing van het boek “Het einde van winkels” 2

Van 1 juli tot publicatie Begin juli, tijdens mijn vakantie, kwamen de drukproeven. Gelukkig het viel mee. Een redactrice had de tekst doorgenomen en opmerkingen gemaakt. Tijdens mijn vakantie in Spanje was de ochtend gereserveerd voor de drukproeven. Niet alleen “het einde van winkels”, maar gelijktijdig ontving ik de drukproeven van de Engelse versie van […]

Lees verder

Pagina 21 van 22« Meest recente...10...1819202122